30 Aralık 2018 Pazar

Fuar nedir, ne değildir?

Fuar nedir, ne değildir?
Fuar nedir, ne değildir?Alıcılarla satıcıların bir araya getirildiği sergi, etkileşim ve tanışma ortamıdır. Yılbaşı/Bayram içerisinde oluşturulan hediyelik eşya fuarlarından değilse, sıcak satış yapma yeri değildir. Tanımlamayı bu tür aniden yaptıktan sonra asıl konuya girelim.

Daha önceki sohbetlerimizde de söz hususu etmiştik, fuar dönüşlerinde işletmelerde oluşturulan konuşmaların bir fazlası “Dünyanın masrafını yaptık, tek kuruşluk iş çıkmadı” şeklinde olmaktadır. Doğrudur, fuarlara gitmek pek de ucuz işler değildir. Hele hesapsız kitapsız oluşturulan ve heyecanla ve dahi kulaktan dolma bilgiyle “Yahu bizim Hüseyinler filanca fuardan garip iş çıkarmışlar” gazına gelerek gidilen fuarların maliyetleri can alıcı olmaktadır.

Oysaki masa başı incelemeler neticesi tespit edilen amaç pazarlarda oluşturulan fuarları araştırıp, hangisinin bizim amacıyla daha verimli olma ihtimalini kararlaştırdığımız fuarlara katılmanın verimi kesinlikle değişik olacaktır. Dostlarımıza sıksık tavsiyemiz, fuara katılımcı olarak gitmeden önce, kesinlikle ziyaretçi olarak giderek, pazarın nabzını tutmaya çalışalım olmaktadır. Zira amaç pazardaki yerel, küresel ve ülkemizden giden rakiplerimizin neler yaptığını, nerelerde olduklarını bilmeden harekete geçmek sapanla savaşa girmek gibi olsa gerek.

Fuara namacıyla katılırız dersiniz?

Temsilci, dağıtıcı, satıcı bulma, firmayı tanıtma, sektör bilgi kapasitesi toplama, rakipleri görüp tanıma, rakiplerin halini yerini anlama, sahip olunan durumumuzu koruma gibi daha bir çok amaçla fuara katılırız.
Eleştiriler haklı zira fuarlara çok zamanımızı alıyor, çok para harcanıyor, çok az iş çıkıyor. İyi de siz oturduğunuz yerden, rastgele bir OSB köşesinden, dışalım pazarları ile nasıl etkileşim kuracaksınız? Sadece internet yeterli olacak mı? Geçen haftaki sohbetimize katılan dostlarımız “Fuar internete karşı” başlıklı yazımızın kapsamını okumayanlara anlatırlar herhalde.

Fuarlara katılım mühimdir zira, alıcılar ayağımıza geliyorlar ve onlarla yüz yüze görüşüyoruz. Bu da firmamıza tanınma ve hatırlanma artışı sağlayacaktır. Bilgi alış verişi süratli olduğundan, potansiyel alıcıları derhal etkileyebilme olanağımız vardır. Hedef pazarlarımızda dağıtıcı, temsilci ya da bizim amacıyla serbest olarak çalışabilecek personel bulabiliriz. Hepsinden mühim olan da bilhassa sektörel fuarlarda, basit basit erişilemeyen yöneticilerle görüşmelerin gerektiğince rahat yapılabilmesidir. Zira onların bir fazlası fuarları gezmeye geleceğinden, kendiliklerinden sergi alanımıza gelerek bizlerle görüşebileceklerdir.
Fuara götüreceğimiz personelin dikkatlice seçelim ve hiç kimseyi mükafat olarak fuara götürmeyelim. Ödüllendireceksek, ona bir paket tur alıp seyahate gönderelim. Hem daha ucuza mal olur hem de daha tadında olur.

Fuara niye gideceğimizi, amacımızı net olarak belirleyelim. Erişmek istediğimiz müşterilerin bu fuara geldiğinden emin miyiz? Biz gideceğiz de onlar o bölgeye istikbal mi?
Batıda organize edilen çok dikkat çekici amaçli birtakım fuarların dışındaki yerlere katılmak amacıyla, yalnızca fuar pazarlamacısının sözlerine kulak vermek bizi ciddi boyutta yanıltabilir.
Hedef pazara, sistemli bir şekilde yapılacak olan fuar katılımı, bugün olmazsa kesinlikle yakın bir ileride bizlere ciddi işlerle geri dönecektir.
Etkinlikler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder